وکیل خانم وکیل آقا وکیل دادگستری تهران کرج

وکیل، وکیل خوب، وکیل ملکی، وکیل چک شماره تماس دفتر کرج:02632203370 ، 09129401481 - 09129401482

وکیل خانم وکیل آقا وکیل دادگستری تهران کرج

وکیل، وکیل خوب، وکیل ملکی، وکیل چک شماره تماس دفتر کرج:02632203370 ، 09129401481 - 09129401482

موسسه حقوقی بین المللی

موسسه حقوقی ما با حضور وکلای مجرب وپایه یک اماده ارایه خدمات مشاوره ای حقوقی و ثبتی بصورت انلاین و حضور میباشد و با پذیرش امور وکالتی در کلیه زمینه های حقوقی شامل (ثبت شرکت - ثبت تغییرات و صورتجلسات شرکتها- اخذ گردی و رتبندی شرکتها-ثبت طرح صنعتی و اختراع -تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی -قرارداد ها – تعهدات – معاملات – وصیت – ارث – طلاق – طلاق تافقی – ازدواج - ارث – انحصار وراثت -اموال - اجاره و غیره ) کیفری (شامل : قتل – خیانت در امانت – جعل – جرایم رایانه ایی – قصاص – تعزیرات قاچاق کالا – مواد مخدر – مشروبات الکلی – سرقت – ادمربایی و غیره )تجاری شامل ( ثبت شرکت ها- موسسات – ورشکستگی – چک – سفته و غیره ) گمرکی (شامل : حمل و- واردات صادرات و غیره ) کار وکارگری ( شامل : وصول مطالبات – بیمه از کارافتادگی و غیره )شوراههای حل اختلاف ( تخلیه – ابطال و تنفیذ اجاراه و...)خانوادگی ( ولایت – ازدواج – رشد – حضانت – مهریه – نفقه – طلاق – سازش – انکار زوجیت – ازدواج مجدد – نشوز – تمکین و..)تا حصول نتیجه نهایی در استان های البرز – تهران – قم – گیلان – هرمزگان – خوزستان – فارس – لرستان همراه شما میباشد.
02632203370:دفتر کرج
09129401481
:دفتر تهران
09129401482

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اخذ گرید(رتبه)

اخذ گرید(رتبه)

رتبه بندی چیست؟رتبه بندی شرکت ها یک نوع معیار تشخیص صلاحیت برای بررسی توان مالی و فنی شرکت ها است که بر اساس ضوابط و آیین نامه های مصوب هیئت وزیران و سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور در شاخه   های زیر انجام میگیرد:الف- پیمانکاران ب مشاوران پ -انفورماتیک

فواید رتبه بندی شرکت ها: هر شرکتی برای عقد قرارداد با سازمان های دولتی  و یا خصوصی به رتبه بندی تشخیص صلاحیت نیاز دارد.باتوجه به اینکه اکثر ادارات دولتی مکلف به انعقاد قرارداد با شرکتهای دارای رتبه می باشند و همچنین ادارات و شرکت های دولتی با آگاهی از رتبه بندی شرکت ها و توان فنی و مالی آن ها میتوانند گزینه مناسب را برای انجام پروژه های خود انتخاب نمایند ،شرکت های پیمانکاری  و مشاور برای شرکت در مناقصات دولتی بایستی گواهی صلاحیت را احراز  نمایند،رتبه بندی شرکت ها در رشته های گوناگون و پایه های متفاوت نشان دهنده ی زمینه فعالیت و توان اجرائی ومالی آنان می باشد.

الف - رشته های پیمانکاری شامل:1)ساختمان و ابنیه 2)راه وترابری3)صنعت و معدن 4)تاسیسات و تجهیزات 5)کشاورزی 6)آب 7)مرمت آثار باستانی 8)کاوش های زمینی9)فناوری وارتباطات 10)نفت و گاز11)نیرو  که در 5 پایه  براساس ظرفیت وتوان مالی و اجرایی طبقه بندی می شوند شرکت های پیمانکاری می توانند ابتدا پایه 5 را نهایتا در دو رشته تقاضا دهند.

ب - تخصص های مشاوران شامل:1- معماری داخلی2- فضای سبز3- ژئوتکنیک4-سازه5-تاسیسات برق ومکانیک6- ژئو فیزیک7- محیط زیست8- زمین شناسی9- بازرسی فنی10-خدمات کامپیوتری11- گروه خدمات مدیریت12- خدمات اقتصاد13- ایمنی وکاهش خطرات و پدافند غیرعامل14- ترافیک وحمل ونقل15 - نقشه برداری16- سیستم های اطلاعات جغرافیایی17- هواشناسی18- مقاوم سازی19- شهرسازی20-ساختمان های آموزشی ورزشی بهداشتی و درمانی مسکونی تجاری اداری صنعتی و نظامی21- ساماندهی و توانمندسازی  بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی22- طراحی شهری 23- راه سازی24- راه آهن 25- فرودگاه سازی26- بندرسازی و سازه های دریایی27- شبکه های آب یاری و زه کشی28 تاسیسات آب و فاضلاب29- حفاظت ومهندسی رودخانه30-کشاورزی منابع طبیعی ودام پروری31- شیلات وآبزیان32- گلخانه ومجتمع های گلخانه ای33- گروه ارتباطات و فن آوری اطلاعات34- مطالعات جغرافیائی و برنامه ریزی فضائی35-گروه میراث فرهنگی36- گروه مطالعات آماری37- گروه معدن38-خدمات برنامه ریزی آموزشی وتوسعه منابع انسانی39-سد سازی40-گروه نفت وگاز 41- گروه انرژی42- گروه صنعت43- اتوماسیون صنعتی  که در 3 پایه بر اساس ظرفیت وتوان مالی واجرایی شرکتها طبقه بندی میشوند.

پ دسته و رشته های انفورماتیک شامل:  دسته های 1- سخت افزار2- نرم افزار3-انتقال اطلاعات4- مشاوره5- ارائه خدمات و رشته های ارائه وپشتیبانی سخت افزاری main frame 2- تولید وارائه رایانه های غیرmain frame 3- تولید وارائه دستگاهای جانبی4- تولید وارائه قطعات وملزومات5-تولید و پشتیبانی نرم افزار های سفارش مشتری6- ارائه وپشتیبانی بسته ای نرم افزاری و یا بسته های نرم افزاری حامل محتوا 7- ارائه وپشتیبانی نرم افزار ای پایه ،سیستم وابزارها8- خدمات شبکه های اطلاع رسانیproviders 9-شبکه دادهای رایانه ای ومخابراتی10- امنیت فضای تولید وتبادل اطلاعات11- مشاوره ونظارت براجرای طرح های انفورماتیک فناوری اطلاعات و ارتباطات12- خدمات پشتیبانی 13- آموزش و پژوهش14- سیستم های اتوماسیون صنعتی15-سیستم های ویژه که در 7 پایه بر اساس ظرفیت و توان اجرائی شرکتها طبقه بندی میشوند.

 یکی دیگر از خدمات موسسه همای راستین میهن اخذ گرید در کرج می باشد.اخذ گرید مناسب برای شخصیت های حقیقی و حقوقی در زمینه های پیمانکاری و مشاوره  مهم می باشد. برای اخذ گرید یا رتبه بایستی شرایطی را برقرار نمایید و بر طبق شرایطی که شرکت یا موسسه شما دارد رتبه بندی می شوید. رتبه شرکت در جلب اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان محصولات یا خدمات شرکت تاثیر بسزایی دارد. به عبارت دیگر یک شخص حقیقی و حقوقی با رتبه ای که اخذ می نماید در میان رقبا شناخته می شود و اعتبار خاصی کسب می نماید.

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل تخلیه ملک

وکیل تخلیه ملک

 

بر اساس قانون بیشتر دعاوی مربوط به اجاره ملک و املاک مسکونی اداری تجاری و صنعتی از جمله دعوای تخلیه عادی ملک ، تخلیه فوری ملک ، مطالبه امور معوقه در شورای حل اختلاف محل اقامت مستاجر قابل مطرح نمودن و رسیدگی است. دعوای تخلیه ملک به دو صورت عادی و فوری قابل مطرح کردن است. تخلیه عادی ملک زمانی است که مستاجر تخلف از شروط مندرج در قرارداد نموده بطور مثال مبلغ اجاره را پرداخت نکرده و یا شروط فسخ برای موجر در قرارداد گنجانده شده است که دراین صورت موجر می تواند با طرح دعوای تایید فسخ قرارداد اجاره و مطالبه اجاره های معوقه به میزان طلب اش در شورای حل اختلاف تقاضای رسیدگی نماید. که می توانید به وکیل تخلیه ملک بسپارید.

 

شکل دیگر دعوای تخلیه ملک تخلیه فوری زمانی است که این در صورتی است که موعد اجاره منقضی شده است اما مستاجر ملک را تخلیه نمی کند که دراین صورت با طرح دعوای تخلیه فوری در شورای حل اختلاف محل سکونت مستاجر و در زمانی سریعتر و خارج از نوبت به موضوع رسیدگی میشود. در این حالت موجر باید ودیعه مستاجر را در زمان اجرای تخلیه به حساب سپرده دادگستری واریز کرده باشد. حال اگر موجر مطالباتی در خصوص اجاره ملک از مستاجر داشته باشد می تواند ودیعه را توقیف نماید. با این حال وکیل تخلیه ملک می تواند همه امور را بهتر به سر انجام برساند.

دفتر تهران : تهران ، صادقیه ، بلوار اشرفی اصفهانی ،ابتدای خیابان جلال آل احمد ، پلاک 449، طبقه سوم، واحد 6

 

تلفن: 02144263437   همراه: 09128963121  -  09129401481


دفتر کرج: پل آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمان مهدی، طبقه 6، واحد 39

تلفن: 02632203370          همراه: 09129401482

 
  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

دفتر وکیل زن

دفتر وکیل زن

دفتر وکیل زن

شاید برای برخی افراد زن یا مرد بودن وکیل مهم باشد و گمان کنند جنسیت وکیل تاثیری در پیگیری های یا موفقیت و یا عدم موفقیت کار پرونده موکل دارد و به دنبال دفتر وکیل زن یا مرد هستند که بتوانند مشاوره حضوری یا تلفنی در دفتر وکالت وی داشته باشند. اگر به دنبال دفتر وکیل زن در تهران یا کرج یا شهرستانهای اطراف هستید باید این خبر خوب را به شما بدهم که دفتر وکالت موسسه حقوقی هما در تهران و کرج دارای دفاتر حقوقی می باشد که به شما این امکان را می دهد تا ابتدا به صورت تلفنی و سپس به صورت حضوری در دفتر وکیل حضور پیدا کنید و از مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری استفاده نمایید و همچنین در صورت توافق وکالت را نیز به ایشان بسپارید تا پیگیر کار و پرونده در محاکم قضائی در تمامی مراحل و روند قضایی باشند. برای اینکار تنها کافیست با شماره های ذیل تماس بگیرید.

09129401482 09120489692 09129401481

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

اخذ جواز تاسیس

اخذ جواز تاسیس

برای راه اندازی و تاسیس یک واحد صنعتی بایستی جواز تاسیس را اخذ نمایید ,برای اخذ جواز تاسیس باید به

وزارت صنایع و معدن مراجعه شود , به عبارتی دیگر قبل از تاسیس واحد تولیدی,صنعتی باید برای اخذ جواز تاسیس اقدام نمایید.برای اخذ جواز تاسیس باید شرایطی را دارا باشید تا بتوانید جواز تاسیس را اخذ نمایید.

اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای صنعتی  باید اقدام به اخذ جواز تاسیس نمایند از همین رو در اولین مرحله باید شرایط اخذ جواز تاسیس را محیا نمایند, برای آگاهی از چگونگی اخذ جواز تاسیس و شرایط اخذ آن می توانید به موسسات ثبتی مراجعه کنید,موسسه ثبت همای راستین میهن در زمینه ثبت شرکت,اخذ جواز تاسیس,اخذ کارت بازرگانی,اخذ کد اقتصادی و سایر موارد دارای تخصص می باشد از همین رو اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجعه به موسسه ثبت هما می توانند اطلاعات لازم درباره چگونگی اخذ جواز تاسیس را کسب نمایند.

مراحل و شرایط اخذ جواز تاسیس

برای اخذ جواز تاسیس بایستی مراحلی را طی نمایید تا بتوانید جواز تاسیس ,اخذ نمایید در ابتدا باید ,فرم درخواست را تکمیل نمایید و به سازمان صنایع و معادن ارائه نمایید. فرم تکمیل شده توسط کارشناسان مربوطه بررسی می شود سپس بعد از تایید کارشناس و مسئول اداره برنامه ریزی وتوسعه صنعتی ,جواز تاسیس برای واحد صنعتی وتولیدی و غیره , صادر می شود.قبل از اقدام به اخذ جواز تاسیس بایستی مدارک زیر را آماده نمایید:

-کپی شناسنامه متقاضی اخذ جواز تاسیس

-درمورد شرکتها،اساسنامه شرکت ، آگهی تاسیس وآخرین تغییرات شرکت

-تکمیل پرسشنامه جوازتاسیس توسط متقاضی

-فرم جواز تاسیس

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل اثبات افترا

وکیل اثبات افترا

 

اگر توسط هر فردی اعم از زن یا مرد به کار بردن لفظ و یا عبارت و رفتاری که باعث هتک آبرو و یا  بی احترامی به شخص دیگر شود و آن رفتار و لفظ عمدا شده باشد می تواند موضوع جرم فحاشی و توهین باشد. حال اگر لفظی که به کار برده می شود به معنی انتساب یک رفتار مجرمانه به شخصی دیگر باشد آن افترا محسوب می باشد و مجازات حبس را در پی خواهد داشت. البته اگر الفاظ و عبارات استفاده شده ، اهانت به نوامیس باشد یا نسبت زنا و لواط به دیگری باشد ، آن عمل می تواند با شرایطی قذف دانست و البته قذف هم یک جرم حدی است که مجازات آن مشخص است و هشتاد ضربه شلاق است.

 

وسیله ارتکاب جرم به اشکلا مختلف است که گاها حضوری پیامکی یا به صورت نامه عمل قذف صورت می گیرد. وکیل اثبات افترا توهین و قذف می تواند به شما کمک کند تا در دادگاه موفق باشید. موسسه حقوقی گروه وکلای هما با داشتن وکلای مجرب و کارآزموده در زمینه های کیفری حقوقی خانواده ملک و املاک چک و سفته و وصول مطالبات آماده ارائه مشاوره حقوقی تلفنیو حضوری به شما عزیزان می باشد. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دفتر تهران : تهران ، صادقیه ، بلوار اشرفی اصفهانی ،ابتدای خیابان جلال آل احمد ، پلاک 449، طبقه سوم، واحد 6

تلفن: 02144263437   همراه: 09128963121  -  09129401481


دفتر کرج: پل آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمان مهدی، طبقه 6، واحد 39

تلفن: 02632203370   

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل پایه یک کرج

وکیل پایه یک کرج

 

وکیل پایه یک کرج

در بسیاری موارد پیش آمده است که در یک دادگاه ، دادسرا ویا حتی شورای حل اختلاف که پرونده های مختلفی در آنها بررسی میشود ، موکل اگر حتی یک مشاوره حقوقی با وکیل هرچند هم کوتاه میداشت هیچگاه در محاکم قضایی شکست نمی خورد. چراکه عنوان کردن کلمات و جملات در جای خود و تسلط به قوانین کار هر شخصی نیست.

داشتن وکیل پایه یک کرج در مراحل رسیدگی به پرونده از ابتدا تا مختومه اعلام شدن پرونده یا اجرای احکام و به نتیجه رسیدن یک پرونده در هر محکمه قضایی تاثیر مستقیم و مثبتی در روند آن دارد. یک ضرب المثل معرف وجود دارد که " هر کسی را برای یک کار مخصوص ساخته اند و نمیتوان هر شخص را در هرجایگاه مقام و منصبی که دوست داریم قرار بگیریم.

در هر صورت توصیه بیشتر افرادی که از قبل یا در حال حاضر با مراجع قضایی در ارتباط هستند شاید یک جمله و عباررتی خاص را تکرار کنند و آن هم این است که وجود و وحضور و مشاوره های حقوقی وکیل پایه یک کرج امری ضروری است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و داشتن وقت مشاوره حقوقی با وکیل تماس بگیرید.

09129401482 -- 09120489692 -- 02632203370

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

اخذ کد اقتصادی(12رقمی)

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی شماره ای است که بنا بر قانون وضع شده در سال ۷۳برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات

اشتغال دارند تعیین شد. به این صورت که این اشخاص باید کد اقتصادی خود را روی فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند. 
از جمله دلایل درج کُد اقتصادی روی فاکتورهای خرید و فروش محاسبه سود به دست آمده در معاملات است و بنابراین با محاسبه دقیق سودهای کسب شده مالیات ها نیز کمتر برآوردی و نظری خواهند بود و محاسبه آنها بیشتر بر اساس اسناد و مدارک صحیح خواهد بود.
علاوه براین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادر شده را به راحتی بررسی کند. کد اقتصادی شماره منحصر به فردی است که توسط سازمان امور مالیاتی و پس از طی مراحل خاصی به فعالان اقتصادی تخصیص داده می شود و در اصل شماره شناسایی این افراد در سازمان امور مالیاتی می باشد. کد اقتصادی در واقع یک کد اجباری است که باید برای امور مهم تجاری نظیر گرفتن کارت بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایده ها، اخذ قرار داد با شرکت های دولتی، و صادر کردن فاکتور و حتی باز کردن حساب در بانک وجود داشته باشد. کد اقتصادی فعلی شامل 12 رقم می باشد و با عدد 4 شروع می شود. به دلیل مشکلات موجود در سیستم مالیاتی کشور، سیستم جامع مالیاتی راه اندازی شد که تا حدودی باعث بهبود در سیستم مالیاتی و دریافت مالیات و شفاف سازی فعالیت های اقتصادی شده است. به دلیل عدم کارایی کد اقتصادی فعلی در سیستم جامع مالیاتی، نیاز به دریافت کد اقتصادی جدید می باشد که مراحل دریافت هر یک در زیر شرح داده می شود.

اخذ کد اقتصادی

همانطور که کاملا مشخص است برخی از اشخاص درباره کد اقتصادی اطلاعات جامع و کاملی ندارند یعنی نمی دانند که برای اخذ این کد بایستی چه فرایندی را انجام داد در این متن سعی می کنیم درباره کد اقتصادی اطلاعات مفیدی ارائه نماییم به عبارت دیگر این متن به اشخاص حقیقی و حقوقی یاری می رساند که اطلاعات مالی خود را درباره کد اقتصادی افزایش دهند.

به طور کلی کد اقتصادی شماره ای 12رقمی می باشد که برای انجام امور اقتصادی و مالی بایستی از سازمان امور مالیات و دارایی اخذ شود,داشتن این کد برای انجام فرایندهای اقتصادی ضروری است و اشخاص حقیقی و حقوقی همچون تجار به این کد نیاز دارند تا بتوانند به صادرات و واردات بپردازند, زیرا داشتن این کد برای اخذ کارت بازرگانی ضروری است و بدون داشتن این کد نمی توانند کارت بازرگانی اخذ کنند در نتیجه امور تجاری آنها مختل می شود.برای اخذ کد اقتصادی نیاز است ابتدا برای شرکت مورد نظر در واحد مالیاتی که آدرس شرکت مربوط به آن می شود پرونده مالیاتی تشکیل دهید.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی در هر واحد مالیاتی متفاوت است اما مهم ترین آنها :

1- کلیه مدارک ثبت شرکت اعم از اساسنامه شرکتنامه، تقاضانامه و...

2- کپی برابر اصل کلیه مدارک ششناسایی اعضای شرکت

3- گواهی امضاء از صاحبان امضاء شرکت

4- مهر شرکت

5- اجاره نامه ی رسمی و دارای کد رهگیری از آدرس شرکت و به نام شرکت

مراحل دریافت کد اقتصادی فعلی (12 رقمی):

برای دریافت این کد اقتصادی باید تا 2 ماه پس از ثبت شرکت و یا دریافت کارت بازرگانی و یا مدارک فعالیت، با داشتن معرفی نامه و یا وکالت نامه به اداره دارایی مستقر در محدوده فعالیت مراجعه نمایید و نسبت به تعیین حوزه مالیاتی خود و دریافت شماره اقتصادی اقدام نمایید.

کد اقتصادی

فعالیت های اقتصادی به طرق مختلف در جوامع صورت می گیرد . حمایت از فعالیت کنندگان دراین امر و همچنین نظارت بر اعمال اقتصادی (تجاری)مستلزم شناخت اشخاص فعال در این زمینه می باشد .

کسب مجوز برای فعالیت های تجارتی و پرداخت حقوق حق دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم یکی از مزایای این امر محسوب می گردد.

در کنار راهنمای ثبت شرکتها و دریافت کارت بازرگانی ، ضرورت اخذ شماره (کد)اقتصادی ملاحظه می شود فلذا با استفاده از مقررات مربوطه که در واحدهای ذیربط وزارت امور اقتصادی و دارایی جاری است نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شد .

الف-اشخاص مکلف به اخذ شماره اقتصادی

۱-کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید ، مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و همچنین کارهای خدماتی اشتغال دارند .

۲-کلیه اشخاص حقیقی که به امر تولید، مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و همچنین کارهای خدماتی اشتغال دارند و دارای پروانه کسب و کار از مراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری می باشند

*مجوز فعالیت :

مجوز فعالیت به سندی اطلاق می گردد که بر اساس آن فعالیت اقتصادی هز شخصی از طرف یکی از مراجع ذیصلاح تایید شده باشد مانند پروانه داروخانه ها از طرف وزارت بهداشت و درمان یا کارت بازرگانی از طرف وزارت بازرگانی یا فعالیت مرغداری از طرغ جهاد یا گواهی فعالیت صنعتی (کارگاه یا کارخانه) از طرف وزارت صنایع یا پروانه های کسب و کار صادره از سوی اتحادیه های صنفی و یا معرفی نامه سازمان برنامه بودجه برای پیمانکاران و یا سایر مراجع ذیربط.

*محل فعالیت تجاری:

محل فعالیت تجاری به یک واحد شغلی اطلاق می گردد که آن محل از طرف شهرداری یا مراجع قانونی دیگر بعنوان محل فعالیت اقتصادی شناخته شده و فعالیت مربوط در آن جواز کسب و یا بدون جواز انجام می شود (مانند دفتر پیمانکاری یا واسطه ها یا شغلهای مشابه که فعالیت همراه با مجوز نمی باشد و داروخانه ها و یا برخی دیگر از مشاغل که محل فعالیت الزاما همراه مجوز کسب است، این محل بصورت تطعی یا اجاره در اختیار مودی می باشد

۳-کلیه اشخاص موضوع بندها ی ۱و ۲و ۴ماده ۲قانون مالیاتها ی مستقیم مصوب اسفند ماه سال ۱۳۶۶.

تبصره ۱-شعبات یا ادارات تابعه اشخاص مذکور در بندهای( الف -۳ ) و (الف -۱) این دستور العمل در تهران و یا سایر شهرستانها مکلف به استفاده از شماره اقتصادی تخصیصی به وزارتخانه ، نهادها ، موسسات و …….. متبوع مرکزی حسب مورد می باشند .

تبصره ۲- منظور از پروانه کسب و کار از مراجع ذیربط ، کلیه پروانه های کسب یا کار صادره از اتحادیه های امور صنفی ، اتاق صنایع و معادن و بازرگان ، وزارتخانه ها و یا سایر مراجع ذیصلاح می باشد .

ب-اشخاص غیر مکلف به اخذ شماره اقتصادی :

۱-مساجد و تکایا .

۲-اشخاص حقیقی که به فعالیت هنری از قبیل فیلمسازی و فعالیتهای مرتبط ، طراحی ، خطاطی ، نقاشی ، نویسندگی ، ترجمه کتاب ، گرافیک و ویراستاری اشتغال دارند.

۳-اشخاص حقیقی که به فعالیت تحقیق و یا مشاوره فنی اشتغال دارند از جمله اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی .

۴-اتحادیه های امور صنفی (به موجب مواد ۴و ۲۳قانون نظام صنفی ، اتحادیه های مجاز به فعالیتهای اقتصادی نمی باشند )

۵-اشخاص حقیقی که به فعالیت پیمانکاری اشتغال دارند و شرایط مذکور در بند (الف-۲)این دستور العمل را دارا نمی باشد بشرط آنکه ارزش پیمان و یا مبلغ دریافتی کل پیمانها ی آنها در یکسال شمسی از مبلغ پنجاه میلیون ریال بیشتر نباشد .

ج-تخلفات شماره اقتصادی :

۱-استفاده اشخاص حقوقی و حقیقی از شماره اقتصادی سایرین تحت هر عنوان غیر مجاز و خلاف مقررات بوده و تعلق مالیات متوجه شخصی است که شماره اقتصادی او مورد استفاده قرار گرفته است .

۲-هر گونه جعل ، تقلب ، سوء استفاده و تبانی درارتباط با شماره اقتصادی خلاف مقررات بوده و با متخلفین برابر مقررات قانونی برخورد خواهد گردید .

۳-دریافت هر گونه وجه اضافه بر ارزش کالا جهت درج شماره اقتصادی فروشنده و یا عدم درج شماره اقتصادی خریدار خلاف مقررات بوده و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد .

۴-عدم رعایت مفاد دستور العمل از جانب اشخاص ذیربط،از قبیل عدم ارائه وی یا درج شماره اقتصادی طرفین معامله در صورتحساب فروش کالا و یا خدمات ، خلاف مقررات بوده و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد گردید .

تبصره ۱-در صورتی که فروشنده در هنگام معامله از ارائه شماره اقتصادی خود امتناع ورزد و ارائه کد اقتصادی را منوط به دریافت مبلغی بیشتر از رقم واقعی نماید خرید کالا بدون شماره اقتصادی فروشنده بلامانع است بشرط آنکه گزارش انجام معامله و امتناع فروشنده از ارائه شماره اقتصادی جهت پیگیری قانونی ، حداکثر ظرف یک ماه به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی به صورت مکتوب و مستند تسلیم گردد.

د-جرایم تخلفات شماره اقتصادی :

در صورت عدم رعایت مفاد دستور العمل از جانب اشخاص ذیربط، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمانهای وابسته از ارائه هر گونه تسهیلات به این اشخاص خوداری می نمایند.

عدم صدور صورتحساب و یا عدم درج شماره اقتصادی و همچنین عدم رعایت این دستور العمل علاوه بر بی اعتباری دفاتر مربوطه از حیث مالیاتی و جرایم مندرج در ماده ۸قانون تعزیرات حکومتی ، مشمول جرایمی بشرح زیر خواهد بود :

۱-برای بار اول جریمه ای معادل ۲برابر مبلغ مورد معامله .

۲-برای بار دوم تعطیل محل کسب یا توقف فعالیت حسب مورد به مدت ۳ماه.

۳-برای بار سوم حبس تعزیری از سه ماه تا شش ماه برای اشخاص متخلف و در مورد اشخاص حقوقی برای مدیر یا مدیران مسئول ذیربط

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل دیه

وکیل دیه

از لحاظ لغوی دیه به مالی گفته می شود که به عوض جنایت و خسارت بر عضو یا نفس از طرف مقصر یا شخص ماذون پرداخت می گردد که بر نوع تقسیم می شود که شامل دیه مقدر و دیه غیر مقدر است. توضیح دیه مقدر این است که میزان و کمیت و کیفیت آن بطور دقیق در فقه و قانون آمده است ولی معنی دیگر دیه غیر مقدر ، ارش است و میزان آن مشخص نشده است و به نظر کارشناس مرتبط می شود. هرگاه شخصی فوت کند که در نتیجه یک ضرب و جرح عمدی این عمل انجام شده باشد و به ردلیل شخص مقصر قصاص نشود خانواده متوفی می توانند از جانی طلب دیه کنند. داشتن وکیل دیه در تصادفات و قتل عمد و غیر عمد میتواند کمک زیادی به شما کند.

 

اگر عامل فوت مجهول الهویه یا مجهول المکان باشد دیه توسط بیت المال پرداخت می گردد. البته دقت داشته باشید که قبلا دیه زن و مرد تا یک سوم برابر است و بیشتر از یک سوم دیه زن نصف دیه مرد میشود. حالا با تغییر قوانین قرار است دیه زن و مرد یکسان گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیه و مشاوره حقوقی در خصوص دیه و دریافت دیه و همینطور وکیل دیه با موسسه حقوقی هما تماس بگیرید.

دفتر تهران : تهران ، صادقیه ، بلوار اشرفی اصفهانی ،ابتدای خیابان جلال آل احمد ، پلاک 449، طبقه سوم، واحد 6

 

تلفن: 02144263437   همراه: 09128963121  -  09129401481


دفتر کرج: پل آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمان مهدی، طبقه 6، واحد 39

تلفن: 02632203370          همراه:

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل دعاوی خانوادگی کرج

وکیل دعاوی خانوادگی کرج

برای خانواده هایی که با مسائلی از قبیل طلاق مهریه نفقه اجرت المثل حضانت ارثیه حصر وراثت و مواردی از این دست روبرو شده اند و در استان البرز زندگی دارند و یا محل کارشان البرز و کرج است وکیل دعاوی خانوادگی کرج پیشنهادی است که در صورت رد کردن آن شخص با مشکل جدی روبرو می گردد. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی در خصوص مسائل فوق الذکر یقینا وکیل دادگستری خواهد توانست کمک شایانی نماید.

اگر برای شروع روند قضایی مشکلات و مسئله حقوقی همانند طلاق در محاکم قضایی می خواهید اقدام کنید می باید چند مورد را به دقت در نظر داشته باشید تا در صورت لزوم آنها را بکار گیرید. یکی از این موارد ابتدا به ساکن داشتن مشاوره حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری است که اگر تلفنی باشد توصیه اکید این است که به صورت حضوری نیز مشورت های حضوری را نیز از وکیل داشته باشید.

در پایان لازم می دانیم این مورد را هم بیان کنیم که برای داشتن مشاوره حقوقی با وکیل دعاوی خانوادگی کرج می توانید با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاور حقوقی تلفنی رایگان و مشاوره های حضوری استفاده نمایید.

02632203370 -- 09129401482 -- 09120489692

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

 

تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات غیر مستقیمی است که مصرف کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید اجناس و خدمات

می‌پردازد و دریافت کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند. از آنجا که خود فروشنده نیز ضمن خرید اولیه چنین مالیاتی را پرداخته ولی مصرف کننده محسوب نمی‌شود، اینست که او حق دارد کل مالیات‌های ارزش افزوده پرداختی خود را از کل مالیات بر ارزش افزوده های دریافتی کسر کرده و مابه تفاوت را به دولت بپردازد.

مالیات بر ارزش افزوده به تمامی خدمات و کالاهایی تعلق می‌گیرد که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می‌شوند، مگر آنکه در قانون برای آن شرایط ویژه، از جمله تخفیف‌ هایی در نظر گرفته باشند. اقلام صادراتی از این مالیات معاف هستند

به منظور اجرای این مالیات در ایران، لایحه آن برای اولین بار در دی ماه ۱۳۶۶به مجلس شورای اسلامی برده شد. این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعمال نظرات موافق و مخالف به صحن علنی مجلس رفت که پس از تصویب ۶ماده از آن، بنا به تقاضای دولت و به دلیل اجرای سیاست تثبیت قیمت‌ ها به دولت بازگردانده شد.

درسال ۱۳۷۰بخش امور مالی صندوق بین‌المللی پول، در راستای اصلاح نظام مالیاتی جمهوری اسلامی ایران، اجرای سیاست مالیات بر ارزش افزوده را به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش کارایی و اصلاح نظام مالیاتی پیشنهاد نمود. با توجه به نظرات کارشناسان صندوق بین‌المللی پول، مطالعات و بررسی‌های متعددی در این زمینه در وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت پذیرفت و اجرای مالیات بر ارزش افزوده در سمینارها و کمیته‌های مختلف علمی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی مورد تاکید قرار گرفت. وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای طرح ساماندهی اقتصادی کشور، انجام اصلاحات اساسی در سیستم مالیاتی از جمله حذف انواع معافیتها، حذف انواع عوارض وگسترش پایه مالیاتی را با تاکید خاص بر کارایی نظام مالیاتی، شروع نمود و مطالعات جدید امکان‌سنجی در این زمینه به عمل آورد. با توجه به اهمیت بسط پایه مالیاتی بعنوان یکی از اصول اساسی سیاستهای مالی طرح ساماندهی اقتصاد کشور، معاونت درآمدهای مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی مطالعات علمی متعددی را با در نظر گرفتن خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در زمینه اجرای مالیات بر ارزش افزوده، از دی ماه ۱۳۷۶ آغاز کرد. لایحه مالیات بر ارزش افزوده، با در نظر گرفتن اثرات اقتصادی ناشی از اجرای این مالیات با اصلاحات و بازنگری‌های متعدد، به مجلس شورای اسلامی ارائه گردید.

قانون مالیات بر ارزش افزوده با اختیارات ناشی از ماده ۸۵قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ۵۳ماده و ۴۷تبصره در تاریخ ۱۳۸۷/۲/۱۷در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در مدت آزمایشی ۵سال از تاریخ اول مهرماه ۱۳۸۷به اجرا گذاشته شد. از ابتدای سال ۱۳۹4میزان این نوع از مالیات در ایران از 8درصد به 9درصد تغییر پیدا کرد.

  • vakil khanoom