وکیل خانم وکیل آقا وکیل دادگستری تهران کرج

وکیل، وکیل خوب، وکیل ملکی، وکیل چک شماره تماس دفتر کرج:02632203370 ، 09129401481 - 09129401482

وکیل خانم وکیل آقا وکیل دادگستری تهران کرج

وکیل، وکیل خوب، وکیل ملکی، وکیل چک شماره تماس دفتر کرج:02632203370 ، 09129401481 - 09129401482

موسسه حقوقی بین المللی

موسسه حقوقی ما با حضور وکلای مجرب وپایه یک اماده ارایه خدمات مشاوره ای حقوقی و ثبتی بصورت انلاین و حضور میباشد و با پذیرش امور وکالتی در کلیه زمینه های حقوقی شامل (ثبت شرکت - ثبت تغییرات و صورتجلسات شرکتها- اخذ گردی و رتبندی شرکتها-ثبت طرح صنعتی و اختراع -تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی -قرارداد ها – تعهدات – معاملات – وصیت – ارث – طلاق – طلاق تافقی – ازدواج - ارث – انحصار وراثت -اموال - اجاره و غیره ) کیفری (شامل : قتل – خیانت در امانت – جعل – جرایم رایانه ایی – قصاص – تعزیرات قاچاق کالا – مواد مخدر – مشروبات الکلی – سرقت – ادمربایی و غیره )تجاری شامل ( ثبت شرکت ها- موسسات – ورشکستگی – چک – سفته و غیره ) گمرکی (شامل : حمل و- واردات صادرات و غیره ) کار وکارگری ( شامل : وصول مطالبات – بیمه از کارافتادگی و غیره )شوراههای حل اختلاف ( تخلیه – ابطال و تنفیذ اجاراه و...)خانوادگی ( ولایت – ازدواج – رشد – حضانت – مهریه – نفقه – طلاق – سازش – انکار زوجیت – ازدواج مجدد – نشوز – تمکین و..)تا حصول نتیجه نهایی در استان های البرز – تهران – قم – گیلان – هرمزگان – خوزستان – فارس – لرستان همراه شما میباشد.
02632203370:دفتر کرج
09129401481
:دفتر تهران
09129401482

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تشکیل پرونده مالیاتی

هر شخصیت حقوقی(شرکت) باید پس از تأسیس در حوزه مالیاتی، تشکیل پرونده دارایی دهد. طبق مقررات مربوطه، شرکت تا 2 ماه

پس از تأسیس مکلف به تشکیل پرونده دارایی وپرداخت مالیات سرمایه می باشد و در واقع تشکیل پرونده مالیاتی به معنای آن است که شرکت به اداره مالیات اعلام نماید که چنین شرکتی تأسیس شده و طبق قانون دو در هزار سرمایه شرکت را پرداخت نماید، در غیر اینصورت مشمول جریمه مالیاتی میشود.

در نظر داشته باشید که حتی در صورت عدم فعالیت شرکت تشکیل پرونده دارایی الزامی است و برای اعلام عدم فعالیت و عدم پرداخت مالیات احتیاج به انجام آن می باشد و در غیر اینصورت، مودی مشمول جریمه مالیاتی می شود.اگر مکان دفتر شرکت به صورت صوری یا غیر واقعی اعلام شده باشد، نمی توان تشکیل پرونده دارایی داد . همچنین برای تشکیل پرونده حتما احتیاج به اجاره نامه و سند مالکیت،آن هم به نام شرکت مربوطه می باشد و حتی در بعضی از حوزه های مالیاتی جهت بررسی واقعی بودن آدرس اعلامی که در روزنامه رسمی شرکت موجود است به بازدید از آن اقدام می شود

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل کیفری و کلاهبرداری

 

همانطور که در قانون آمده است کلاهبرداری جزء جرائم مالی است که دو جنبه دارد، یعنی اینکه هم از جهت جبران زیان زیاندیده دارای جنبه خصوصی است و هم دارای جنبه عمومی میباشد و مستوجب حبس است. تعریف و توضیح این جرم شاید پیچیده باشد و البته یک وکیل کلاهبرداری کیفری می تواند به شما کمک شایانی نماید و البته اینکه کلاهبردار بصورت ساده مشدد مورد مجازات قرار خواهد گرفت. وکیل کلاهبرداری و متخصص کیفری با مشاوره های دقیق و بررسی پرونده می تواند این افراد شناسایی و نحوه برخورد با آنها را به شما بگوید.

 

کلاهبردار معمولا از ضعف نفس اشخاص و افراد استفاده می کنند حتی قربانی با میل و رغبت مال خویش را در اختیار مجرم قرار داده است و هیچ فشار و تهدید و زوری در کار نبوده است و لیکن شخص فریب خورده است. کلاهبرداران بعضا باهوش هستند و با محاسبات سود و زیان یک کار به شکلی که شما توانایی محاسبه آنرا ندارید شما را فریب می دهند .موسسه حقوقی هما با داشتن بهترین وکیل کلاهبرداری و امور کیفری همواره جهت مشاوره امور کیفری و تنظیم شکایت و شکوائیه در خصوص کلاهبرداری سرقت قتل خیانت در امانت و قبول دعاوی مربوطه توسط وکیل پایه یک دادگستری در خدمت شما می باشد.جهت ارتباطبا یک وکیل کیفری و کلاهبرداری مجرب تماس بگیرید.

دفتر تهران : تهران ، صادقیه ، بلوار اشرفی اصفهانی ،ابتدای خیابان جلال آل احمد ، پلاک 449، طبقه سوم، واحد 6

تلفن: 02144263437   همراه: 09128963121  -  09129401481


دفتر کرج: پل آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمان مهدی، طبقه 6، واحد 39

تلفن: 02632203370          همراه:

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل خانواده در البرز

وکیل خانواده در البرز

خدمات حقوقی زیادی را یک وکیل خانواده در البرز می تواند به موکل ارائه دهد که در این بخش برخی موارد را به صورت کلی اعلام می کنیم بطور مثال طلاق , طلاق توافقی , گرفتن مهریه , اثبات زوجیت , انکار زوجیت ,اثبات کفالت , تعدیل نفقه , طلاق به در خواست زوج , طلاق به در خواست زوجه , گواهی عدم امکان سازش , اثبات رجوع , ثبت واقعه طلاق , اذن یا اجازه ازدواج , الزام به ثبت ازدواج, اعلام تمکین , اعلام نشوز , فسخ نکاح , اجازه ازدواج مجدد , فرزند خواندگی الزام به تمکین , الزام به تهیه مسکن , نفقه , اجرت المثل , استرداد جهیزیه , تعدیل مهریه , تقسیط مهریه , ابطال ثبت واقعه ازدواج , اجازه ملاقات فرزند , حضانت , سلب حضانت , نفقه فرزند , صدور اجازه خروج از کشور , ممانعت از خروج فرزند از کشور , و اموری که به خانواده مربوط می شود وکیل خانواده در البرز می تواند انجام دهد. در مجموعه وکلای هما اینگونه خدمات توسط چندین وکیل مجرب خانم و آقا ارائه می گردد.

مجموعه هما مشاوره با وکیل خانواده در البرز به صورت تلفنی رایگان می باشد و نیازی نیست خیلی زمان را از دست بدهید چرا که پس از مشاوره با وکیل متخصص امور خانواده به صورت تلفنی و اینکه نیاز دیدید که به صورت حضوری تشریف بیاورید تنها کافیست با شماره های دفتر تماس بگیرید و وقت مشاوره حضوری تنظیم کنید. با عنوان کردن موضوع مشکل یا سوال حقوقی خود به کارشناسان میتوانیم بهتر به شما کمک کنیم.

09129401482 – 09120489692 --

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

استعلام  شناسه ملی شرکتها (National ID)  در شهرستانهای تهران

در استان تهران و شهر تهران جهت استعلام شرکت و استعلام شناسه ملی شرکتها و ثبت شرکت در شهر قدس و استعلام شرکت در شهریار و ثبت شرکت در پردیس و رودهن و استعلام شناسه ملی یا شماره ثبت شرکت در ورامین  و اسلام شهر و ثبت تغییرات در رباط کریم و غرب تهران و خاور تهران و ثبت شرکت در شهر ری و جنوب تهران جهت استعلام شماره ثبت یا شناسه ملی و  اخذ شناسه د ر مناطق تهران بزرگ با موسسه حقوقی هما تماس بگیرید و یا از طریق شبکه های اجتماعی  پیغام بگذارید تا کارشناسان مربوطه به هر کدام از آن امور شمارا مشاوره وهمیاری کنند.

  هر شخص حقوقی ثبت شده در مرجع اداره ثبت شرکتها  و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بعد از ثبت دارای یک کد یازده رقمی  می شوند که مختص به آن شخص حقوقی  می باشد هر شخص ویا اشخاص حقیقی می توانند با ثبت شرکت در هر موضوعی که فعالیت می کنند و یا ثبت موسسه از جمله موسسات فرهنگی هنری -موسسه فرهنگی ورزشی- موسسه آموزشی -موسسه حقوقی  و یا ثبت شرکت تعاونی  در اداره ثبت شرکتهای شهر خود یک شخصیت حقوقی  خصوصی ایجاد نمایندوبعنوان شخصیت حقوقی شناخته و دارای شناسه ملی شوند کارشناسان  ثبتی هما در این راستا شما را یاری می کنند اگر میخواهید شناسه ملی داشته باشید و یا شخصیت حقوقی ثبت شده ای را ایجاد کنیداگر می خواهید  نام یک شرکت را استعلام بگیرید.ویا برند ثبت شده ای بنام  خود داشته باشید جهت به راحتی ثبت شدن و تشابه نداشتن با برندهای ثبت شده دیگر و عدم رد برند مورد نظر در اداره مالکیت صنعتی از مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی هما یاری بجوئید شمامی توانید شناسه ملی هر شخصیت حقوقی  ثبت شده در سازمان ثبت اسناد واملاک و اداره ثبت شرکتها را از کارشناسان ثبتی هما استعلام بگیرید نام شخصیت حقوقی را به کارشناس استعلام ، اعلام نموده و شناسه ملی شرکت و یا شماره ثبت و تاریخ تاسیس شرکت را استعلام بگیرید .همچنین می توانید آخرین آدرس ثبت شده شرکت مورد نظر بهمراه کد پستی آ در اداره ثبت شرکتها را بدانید  در موسسه هما کارشناسان  می توانند حتی از طریق شبکه های اجتماعی و یا تماس تلفنی شما عزیزان را یاری کنند که دیگر نیازی به راجعه حضوری نداشته باشید 

استعلام شرکت و استعلام نام شرکت

آیا میخواهید استعلام بدهی مالیاتی  شخص حقیقی و یا اشخاص حقوقی را بگیرید؟؟؟ آیا میخواهید استعلام رتبه شرکتها را بگیرید ؟؟؟ چگونه استعلام مهندسین امتیاز آور شرکتها را بگیریم؟؟؟جهت انجام هر یک از امور فوق  با کارشناسان استعلام ثبت هما تماس بگیرید و از اطلاعات شناسه ملی ، بدهی مالیاتی ، رتبه بندی شرکتها ، مهندسین امتیازآور مطلع باشید و بهره ببرید و جهت رونق کسب و کار خویش و عدم استفاده سودجویان و کلاه برداران از شرکت شما و کسب و کارتان آگاه باشید

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل برای اعسار

وکیل برای اعسار

 

آیا راهی وجود دارد که به دلیل بدهی مالی به زندان نرویم؟ در گذشته و قبل از تصویب قانون اعسار هرگاه شخصی در دادگاه محکوم به پرداخت بدهی خویش می شد و آن زمان به هر دلیلی توانایی پرداخت را نداشت به تقاضای محکوم له به زندان می رفت و تا زمان پرداخت بدهی اش در زندان می ماند. اما با تصویب قانون اعسار که برگرفته از اصول فقهی می باشد هرگاه فردی محکوم به پرداخت دینی گردد توانایی پرداختش را نداشته باشد و البته بتواند در دادگاه عدم توانایی مالی را اثبات نماید دیگر به زندان نمیرود و پرداخت بدهی اقساطی خواهد شد. البته اگر از وکیل برای اعسار یا مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک استفاده نمایید می توانید موفق باشید و حتی بعد از مدتی با تغییر وضعیت اقتصادی جامعه می تواند تقاضای تعدیل اقساط را  نماید و میزان آنرا کاهش دهد.

 

همه موارد فوق الذکر در صورتی موفق خواهد بود که وکیل برای اعسار داشته باشید و یا از مشاوره حقوقی وکیل مجرب استفاده نمایید و همچنین نیازمند طرح مجدد دعوا در دادگاه است که رسیدگی به اینگونه دعاوی خارج از نوبت است و در دادگاه بدوی رسیدگی کننده به دعوای اصلی مطرح می شود و پرداخت هزینه دعوای غیر مالی را دارد. یکی از مواردی که زیاد از اعسار استفاده میشود اعسار برای پرداخت مهریه یا اعسار مهریه است. گروه وکلای هما با داشتن کارشناسان مجرب و وکیل پایه یک دادگستری برای ارائه خدمات حقوقی کیفری خانواده جزا و مشاوره حقوقی و وکیل برای اعسار در خدمت شما می باشد. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دفتر تهران : تهران ، صادقیه ، بلوار اشرفی اصفهانی ،ابتدای خیابان جلال آل احمد ، پلاک 449، طبقه سوم، واحد 6

تلفن: 02144263437   همراه: 09128963121  -  09129401481


دفتر کرج: پل آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمان مهدی، طبقه 6، واحد 39

تلفن: 02632203370          همراه:

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل ارث

وکیل ارث

وکیل ارث

هر زمانی که شخصی فوت می کند اموالی که از وی به جا می ماند باید طبق قانون بین وراث تقسیم شود برای اینکه بر اساس قانون وراث قانونی از شخص متوفی که بر اساس نسبت نسبی و سببی با وی در ارتباط هستند وارث قانونی او محسوب می شوند. اینکه به هر شخص چه مقداری می رسد و سهم هر شخصی به چه میزان و مقدار است را می توان در کتب قانون یافت و یا از افرادی که در این کار خبره هستند پرسیده شود وی داشتن وکیل ارث خیلی می تواند به شما در این ارتیاط کمک کند.

وکیل ارث می تواند خیلی کارها را برای شخص شما و وراث متوفی انجام دهد تا بتوانید به دیگر امور پس از فوت متوفی برسید. داشتن وکیل ارث می تواند خیلی از حرف و حدیث هایی که در این مواقع به گوش می رسد دیگر نباشد و از لحاظ قانونی هم دیگر مشکلات پیش نیاید. چهت مشاوره با وکیل ارث با شماره های موسسه حقوقی هما تماس بگیرید.

09129401482 -- 09128963121 -- 09120489692

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل متخصص تامین اجتماعی

وکیل متخصص تامین اجتماعی

در مورد مسائل کار کارمندی کارگری و کارفرمایی معمولا قوانینی وجود دارد که تنها یک وکیل متخصص تامین اجتماعی می تواند به شما کمک کند حال اینکه شما کارفرما ، کارمند ، کارگر هستید مهم این است که بتوانید به حقوق خود برسید.در برخی موارد پیش می آید که دانستن بخشنامه ها قواعد و قوانین جدید به شما کمک می کند تا زودتر به حقتان برسید و شما از آن آگاهی ندارید.

البته گاهی هم پیش آمده است که طرف دعاوی شما خود سازمان تامین اجتماعی است و باید برای رسیدن به حق خویش در زمان بهتر می باید وکیل متخصص تامین اجتماعی داشته باشید. بهترین راهکار این است که در ابتدای کار خود با یک وکیل متخصص اداره کار و تامین اجتماعی مشاوره حضوری داشته باشید تا بتوانید بهترین راهکار ممکن را بیابید یا حتی کار را به وکیل بسپارید. با مشاور حقوقی هما و دفتر وکالت تماس بگیرید.

دفتر تهران : تهران ، صادقیه ، بلوار اشرفی اصفهانی ،ابتدای خیابان جلال آل احمد ، پلاک 449، طبقه سوم، واحد 6

تلفن: 02144263437 همراه: 09128963121 - 09129401481


دفتر کرج: پل آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمان مهدی، طبقه 6، واحد 39

تلفن: 02632203370 همراه:

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

وکیل متخصص تصادفات

 

طبق آمار و گزارشاتی که هرروزه از رسانه ها و اخبار می شنویم یکی از مهمترین عوامل اصلی فوت و صدمات بدنی غیر عمدی در کشور را تصادفات رانندگی تشکیل می دهند. مرگ و صدمات ناشی از یک تصادف رانندگی ، غیر عمدی تصور می شود و مثلا اگر تصادف منجر به فوت شخص شود علاوه بر دیه متوفی که شرکت بیمه آنرا پرداخت مینماید از جهت جنبه عمومی فرد مقصر نیز محکوم به حداقل 6 ماه حبس خواهد شد. در هر شکل در این مواقع داشتن وکیل متخصص تصادفات یا حداقل مشاوره حقوقی با وکیل مجرب می تواند کمک حاتان باشد.

حال اگر تصادفات فقط منجر به نقص عضو یا جرح جزئی و یا بطور کلی فقط صدمات بدنی غیر فوت یا صدمات مالی شود تنها دیه و جریمه نقدی از طرف که راننده باشد اخذ می گردد. گروه وکلای هما با داشتن وکلای پایه یک و معتبر در سراسر استان تهران و البرز جهت انجام مشاوره حقوقی تصادفات و دیه و یا قبول دعاوی مربوط به دیه تصادفات یا موارد مربوطه در خدمت هموطنان عزیز میباشد.

دفتر تهران : تهران ، صادقیه ، بلوار اشرفی اصفهانی ،ابتدای خیابان جلال آل احمد ، پلاک 449، طبقه سوم، واحد 6

 

تلفن: 02144263437   همراه: 09128963121  -  09129401481


دفتر کرج: پل آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمان مهدی، طبقه 6، واحد 39

تلفن: 02632203370          همراه:

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

اخذ کارت بازرگانی

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی قبل از شروع فعالیت های تجاری خود بایستی کارت بازرگانی را اخذ نمایند.اخذ کارت بازرگانی نیاز به برخی مدارک دارد که باید قبل از اقدام به اخذ کارت,مدارک را آماده نمایید

و برای اخذ کارت بازرگانی به سازمان مربوطه و اداره ثبت شرکتها ارائه نمایید. در این متن قبل از تو ضیحات درباره چگونگی اخذ کارت بازرگانی , درباره کارت بازرگانی توضیحاتی داده می شود. کارت بازرگانی یک نوع مجوز می باشد که به وسیله آن شخص حقیقی و حقوقی می تواند به صادرات و  واردات بپردازد و فعالیت های تجاری خود را گسترش دهد. تشریفات اخذ کارت بازرگانی در اداره ثبت شرکتها و مالیکت صنعتی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران انجام می شود. یکی از خدمات شرکت همای راستین میهن در زمینه فعالیتهای ثبتی مربوط به اخذ کارت بازرگانی می باشد. برای اخذ کارت بازرگانی بایستی دفاتر تجاری داشته باشید به عبارت دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی برای اخذ کارت باید دفاتر کل و روزنامه سال جاری را پلمپ نمایند و گواهی پلمپ دفاتر تجاری ارائه دهند تا بتوانند کارت بازرگانی اخذ نمایند.

شرایطی که که برای اخذ کارت بازرگانی شخص باید داشته باشد :

اشخاص حقیقی ایرانی:

حد اقل 21 سال تمام

کارت پایان خدمت نظام  و یا برگ معافیت برای آقایان

حداقل سه سال سابقه فعالیت های تجاری

داشتن محل کسب

داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه های ثبتی

داشتن حساب جاری معتبر

 

اشخاص حقیقی غیرایرانی:

کلیه شرایط اشخاص ایرانی به جز برگ پایان خدمت نظام/معافیت.

داشتن پروانه کار

داشتن اقامت

مدارک مورد نیاز اخذ کارت بازرگانی

برای اخذ کارت بازرگانی بایستی مدارک زیر را محیا نمایید و به سازمان های مربوطه ارائه دهید:

1-اخذ پلمپ دفاتر تجاری (روزنامه و کل) و ارائه پلمپ دفاتر

2-سه برگ اظهارنامه ثبت نام دفاتر بازرگانی

3-یک برگ فتوکپی شناسنامه برای شخص حقیقی متقاضی اخذ کارت بازرگانی

4-فتوکپی آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات شرکت ( صورتی که متقاضی شخص حقوقی باشد)

5- فیش پرداختی حق الثبت نام دفاتر بازرگانی

6- چنانچه امور توسط وکیل رسمی شرکت یا شخص انجام می شود اصل یا فتوکپی برابر اصل سند رسمی وکالت، جهت اخذ کارت بازرگانی

اما باید چند نکته را به خاطر داشته باشیم:

نکته اول : کارمندان تمام وقت  دولتی نمی‌توانند کارت بازرگانی دریافت کنند.

نکته دوم : شخصی که تصمیم به اخذ کارت بازرگانی گرفته است اگر نتواند حضورا به گرفتن کارت اقدام کند باید برای انجام کارهای خود وکالتنامه رسمی تهیه کند و ارائه دهد.

نکته سوم :هرشخص چه حقیقی چه حقوقی مجاز به داشتن یک کارت بازرگانی می باشد.

 

چه کسانی معاف از داشتن کارت بازرگانی می باشند؟

شرکت تعاونی کسانی که در مرز زندگی می کنند

ملوانان که در بین سواحل ایران و سایر کشورها در تردد هستند.

پیله وران

کارگران ایرانی که در خارج از کشور مشغول هستند که با رائه کارنامه شغلی از وزارت کار معاف می شوند

کالاهایی که با تشخیص گمرک برای فروش نیستند

 

کارت بازرگانی در چه شرایطی باطل می شود؟

مدت اعتبار این کارت حسب از یک تا پنج سال است که به درخواست متقاضی در این بازه متفاوت می باشد و در صورت تائید توسط وزارت بازرگانی معتبر می باشد.

 

ابطال اختیاری یا انصراف:

ابطال اختیاری یا انصراف از کارت بازرگانی با ارئه مدارک مربوطه و مراجعه به به اتاق‌های بازرگانی و تعاون اداره کل مقررات صادرات و واردات یا سازمان‌های بازرگانی استان‌ها تقاضای ابطال یا انصراف خو را بدهند که این شرایط برای اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان است.

 

 ابطال اجباری:

اگر بعد از صدور کارت مشخص شود که فرد از شرایط های ذکر شده فاقد یکسری از آنها بوده است و مدارک دروغ ارائه داده وزارت بازرگانی خود اقدام به ابطال کارت می کند و ابطال کارت را به اطاق بازرگانی یا صنایع ایران می رساند.و با مشخص شدن این وضع برای اتاق بازرگانی یا تعاون ابطال کارت را برای وزارت بازرگانی تایید و کارت باطل می شود.

ابطال کارت طبق ماده 30قانون امور گمرک ایران :

افرادی که مرتکب قاچاق می شوند در صورت داشتن کارت بازرگانی طبق ماده 30قانون امور گمرک ایران کارت شخص و عضویت اتاق بازرگانی فرد باطل شده و علاوه یر این مجازات و محکومیت هم شامل حال آن شخص می شود.با و تشخیص کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اداره کل گمرک موضوع به دادگاه ارجاع داده شده و شخص به صورت موقت یا دائم از عضویت  اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران محروم می شود.

  • vakil khanoom
  • ۰
  • ۰

اخذ گرید در کرج

اخذ گرید در کرج

شرکت هایی که در حوزه های مختلف فنی و اجرایی فعالیت دارند می بایستی صلاحیت آنها رتبه بندی شود, رتبه بندی شرکت ها معیار و اساسی برای تشخیص صلاحیت شرکت ها در حوزه های فعالیت آن هاست.رتبه بندی شرکت ها توسط سازمان مدیریت و

برنامه ریزی انجام می شود.شرکت ها براساس نوع خدماتی که ارائه می دهند(مشاوره ,پیمانکاری) و در واقع براساس توان و ظرفیتی که   با رقبای خود در ارائه خدمات دارند طبقه بندی می شوند. شرکت های ثبت شده بایستی برای اخذ گرید و یا ارتقاء گرید اقداماتی را انجام دهند.

برای اخذ گرید می توان با مراجعه به موسسات حقوقی  که دراین زمینه فعالیت دارند اقدام نمود. موسسه حقوقی همای راستین میهن در زمینه ثبت شرکت , ثبت برند , اخذ کد اقتصادی ,اخذ کارت بازرگانی و اخذ گرید در کرج فعالیت دارد, برای اخذ گرید می توانید به این موسسه مراجعه نمایید و ازمشاوره های تخصصی و رایگان موسسه بهره مند شوید ,شرکت ها براساس توان و ظرفیت رتبه بندی می شوند, به طور مثال: امتیازات براساس امتیاز کارکنان ,توان مالی, کارهای انجام شده در رشته مربوطه می باشد.اما به طورکلی شرکت ها برحسب موضوع فعالیتی که دارند رتبه بندی می شوند,شرکتهای مشاور در 3 پایه رتبه بندی که بالاترین رتبه از نظر توان و ظرفیت رتبه 1 و پایینترین رتبه 3 می باشد شرکت های پیمانکاری در 11 رشته مختلف می توانند تقاضای صلاحیت نمایند,گرید در این شرکت ها از پایه  1 تا 5 می باشد که بالاترین پایه از نظر توان وظرفیت پایه 1 و پایینترین 5 می باشد.

شرایط اخذ گرید

قبل از اخذ گرید  می بایستی به تاسیس شرکت  با موضوع مربوطه در  اداره ثبت شرکتها اقدام نمود ,شخص حقوقی که خواستار اخذ گرید می باشد بایستی شرایط و امتیازاتی را دارا باشد تا بر طبق قوانین در یکی از رتبه های موردنظر قرار بگیرد.یکی دیگر از شرایط اخذ گرید ,گواهی عدم سوءپیشینه مدیر شرکت می باشد, مدیران شرکت نبایستی از کارمندان دولت باشند,در برخی از شرکت ها مانند شرکت های پیمانکاری,مدارک تحصیلی اعضای شرکت و هیئت مدیره در اخذ گرید تاثیر بسزایی دارد.

فواید اخذ گرید

اخذ گرید برای شرکت ها بسیار مهم می باشد, زیرا شرکتی که دارای گرید و رتبه نباشد در بازار کسب و کار و تجارت اعتباری ندارد و شرکت ها با کسب گرید دارای اعتبار می شوند,علاوه بر این گرید در شرکت ها فواید دیگری نیز دارد که در زیر به صورت خلاصه بیان می شود:

1-شرکت ها برای عقد قرارداد با سازمان های دولتی بایستی دارای گرید باشند در غیر اینصورت سازمان ها و مراکز دولتی نمی توانند با آن ها قرارداد ببندند.

2-سرمایه گذاران برای سپردن پروژه های خود براساس رتبه شرکت مورد نظر تصمیم می گیرند.

3- رتبه بندی شرکت ها در حوزه های مختلف صنایع و تجارت باعث می شود شرکت ها برای ارتقا رتبه خود نسبت به رقبا,نقاط ضعف خود را بر طرف کنند.

  • vakil khanoom