وکیل خانم وکیل آقا وکیل دادگستری تهران کرج

وکیل، وکیل خوب، وکیل ملکی، وکیل چک شماره تماس دفتر کرج:02632203370 ، 09129401481 - 09129401482

وکیل خانم وکیل آقا وکیل دادگستری تهران کرج

وکیل، وکیل خوب، وکیل ملکی، وکیل چک شماره تماس دفتر کرج:02632203370 ، 09129401481 - 09129401482

موسسه حقوقی بین المللی

موسسه حقوقی ما با حضور وکلای مجرب وپایه یک اماده ارایه خدمات مشاوره ای حقوقی و ثبتی بصورت انلاین و حضور میباشد و با پذیرش امور وکالتی در کلیه زمینه های حقوقی شامل (ثبت شرکت - ثبت تغییرات و صورتجلسات شرکتها- اخذ گردی و رتبندی شرکتها-ثبت طرح صنعتی و اختراع -تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی -قرارداد ها – تعهدات – معاملات – وصیت – ارث – طلاق – طلاق تافقی – ازدواج - ارث – انحصار وراثت -اموال - اجاره و غیره ) کیفری (شامل : قتل – خیانت در امانت – جعل – جرایم رایانه ایی – قصاص – تعزیرات قاچاق کالا – مواد مخدر – مشروبات الکلی – سرقت – ادمربایی و غیره )تجاری شامل ( ثبت شرکت ها- موسسات – ورشکستگی – چک – سفته و غیره ) گمرکی (شامل : حمل و- واردات صادرات و غیره ) کار وکارگری ( شامل : وصول مطالبات – بیمه از کارافتادگی و غیره )شوراههای حل اختلاف ( تخلیه – ابطال و تنفیذ اجاراه و...)خانوادگی ( ولایت – ازدواج – رشد – حضانت – مهریه – نفقه – طلاق – سازش – انکار زوجیت – ازدواج مجدد – نشوز – تمکین و..)تا حصول نتیجه نهایی در استان های البرز – تهران – قم – گیلان – هرمزگان – خوزستان – فارس – لرستان همراه شما میباشد.
02632203370:دفتر کرج
09129401481
:دفتر تهران
09129401482

  • ۰
  • ۰

اخذ کارت بازرگانی

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی قبل از شروع فعالیت های تجاری خود بایستی کارت بازرگانی را اخذ نمایند.اخذ کارت بازرگانی نیاز به برخی مدارک دارد که باید قبل از اقدام به اخذ کارت,مدارک را آماده نمایید

و برای اخذ کارت بازرگانی به سازمان مربوطه و اداره ثبت شرکتها ارائه نمایید. در این متن قبل از تو ضیحات درباره چگونگی اخذ کارت بازرگانی , درباره کارت بازرگانی توضیحاتی داده می شود. کارت بازرگانی یک نوع مجوز می باشد که به وسیله آن شخص حقیقی و حقوقی می تواند به صادرات و  واردات بپردازد و فعالیت های تجاری خود را گسترش دهد. تشریفات اخذ کارت بازرگانی در اداره ثبت شرکتها و مالیکت صنعتی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران انجام می شود. یکی از خدمات شرکت همای راستین میهن در زمینه فعالیتهای ثبتی مربوط به اخذ کارت بازرگانی می باشد. برای اخذ کارت بازرگانی بایستی دفاتر تجاری داشته باشید به عبارت دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی برای اخذ کارت باید دفاتر کل و روزنامه سال جاری را پلمپ نمایند و گواهی پلمپ دفاتر تجاری ارائه دهند تا بتوانند کارت بازرگانی اخذ نمایند.

شرایطی که که برای اخذ کارت بازرگانی شخص باید داشته باشد :

اشخاص حقیقی ایرانی:

حد اقل 21 سال تمام

کارت پایان خدمت نظام  و یا برگ معافیت برای آقایان

حداقل سه سال سابقه فعالیت های تجاری

داشتن محل کسب

داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه های ثبتی

داشتن حساب جاری معتبر

 

اشخاص حقیقی غیرایرانی:

کلیه شرایط اشخاص ایرانی به جز برگ پایان خدمت نظام/معافیت.

داشتن پروانه کار

داشتن اقامت

مدارک مورد نیاز اخذ کارت بازرگانی

برای اخذ کارت بازرگانی بایستی مدارک زیر را محیا نمایید و به سازمان های مربوطه ارائه دهید:

1-اخذ پلمپ دفاتر تجاری (روزنامه و کل) و ارائه پلمپ دفاتر

2-سه برگ اظهارنامه ثبت نام دفاتر بازرگانی

3-یک برگ فتوکپی شناسنامه برای شخص حقیقی متقاضی اخذ کارت بازرگانی

4-فتوکپی آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات شرکت ( صورتی که متقاضی شخص حقوقی باشد)

5- فیش پرداختی حق الثبت نام دفاتر بازرگانی

6- چنانچه امور توسط وکیل رسمی شرکت یا شخص انجام می شود اصل یا فتوکپی برابر اصل سند رسمی وکالت، جهت اخذ کارت بازرگانی

اما باید چند نکته را به خاطر داشته باشیم:

نکته اول : کارمندان تمام وقت  دولتی نمی‌توانند کارت بازرگانی دریافت کنند.

نکته دوم : شخصی که تصمیم به اخذ کارت بازرگانی گرفته است اگر نتواند حضورا به گرفتن کارت اقدام کند باید برای انجام کارهای خود وکالتنامه رسمی تهیه کند و ارائه دهد.

نکته سوم :هرشخص چه حقیقی چه حقوقی مجاز به داشتن یک کارت بازرگانی می باشد.

 

چه کسانی معاف از داشتن کارت بازرگانی می باشند؟

شرکت تعاونی کسانی که در مرز زندگی می کنند

ملوانان که در بین سواحل ایران و سایر کشورها در تردد هستند.

پیله وران

کارگران ایرانی که در خارج از کشور مشغول هستند که با رائه کارنامه شغلی از وزارت کار معاف می شوند

کالاهایی که با تشخیص گمرک برای فروش نیستند

 

کارت بازرگانی در چه شرایطی باطل می شود؟

مدت اعتبار این کارت حسب از یک تا پنج سال است که به درخواست متقاضی در این بازه متفاوت می باشد و در صورت تائید توسط وزارت بازرگانی معتبر می باشد.

 

ابطال اختیاری یا انصراف:

ابطال اختیاری یا انصراف از کارت بازرگانی با ارئه مدارک مربوطه و مراجعه به به اتاق‌های بازرگانی و تعاون اداره کل مقررات صادرات و واردات یا سازمان‌های بازرگانی استان‌ها تقاضای ابطال یا انصراف خو را بدهند که این شرایط برای اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان است.

 

 ابطال اجباری:

اگر بعد از صدور کارت مشخص شود که فرد از شرایط های ذکر شده فاقد یکسری از آنها بوده است و مدارک دروغ ارائه داده وزارت بازرگانی خود اقدام به ابطال کارت می کند و ابطال کارت را به اطاق بازرگانی یا صنایع ایران می رساند.و با مشخص شدن این وضع برای اتاق بازرگانی یا تعاون ابطال کارت را برای وزارت بازرگانی تایید و کارت باطل می شود.

ابطال کارت طبق ماده 30قانون امور گمرک ایران :

افرادی که مرتکب قاچاق می شوند در صورت داشتن کارت بازرگانی طبق ماده 30قانون امور گمرک ایران کارت شخص و عضویت اتاق بازرگانی فرد باطل شده و علاوه یر این مجازات و محکومیت هم شامل حال آن شخص می شود.با و تشخیص کمیسیون مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اداره کل گمرک موضوع به دادگاه ارجاع داده شده و شخص به صورت موقت یا دائم از عضویت  اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران محروم می شود.

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • vakil khanoom

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی